Bosnian Danish English French German Italian Turkish
hostgator coupon 75 off
Obavijest o upisu u prvi razred osnovne škole

Obavijest o upisu u prvi razred osnovne škole

Poštovani roditelji, Upis učenika u prvi razred osnovne škole u Osnovnoj školi „Suljo Čilić“...

„Budi čuvar našeg sutra“

„Budi čuvar našeg sutra“

Ekološko društvo „Eko Neretva“ Jablanica je u okviru projekta „Ekološka osvještenost  mladih-...

Bajramska čestitka

Bajramska čestitka

Obaviještavamo vas da su, zbog nastupajućih blagdana, ponedjeljak 25.5. i utorak 26.5.2020.g....

Direktor JU OŠ “Suljo Čilić, mr. sc. Edin Idrizović: Prije svega, vodimo računa o psihičkom i fizičkom zdravlju učenika

Direktor JU OŠ “Suljo Čilić, mr. sc. Edin Idrizović: Prije svega, vodimo računa o psihičkom i fizičkom zdravlju učenika

Direktor JU OŠ “Suljo Čilić, mr. sc. Edin Idrizović dao je izjavu za Jabanica Live koji možete...

Takmičenje za najbolje likovne radove

Takmičenje za najbolje likovne radove

Takmičenje za najbolje likovne radove učenika osnovne škole Suljo Čilić Jablanica Dragi...

ČESTITKA DAN ŠKOLE

ČESTITKA DAN ŠKOLE

JU  OSNOVNA ŠKOLA“ SULJO  ČILIĆ“ J A B L A N I C A SVIM UČENICIMA, RODITELJIMA I...

  • Obavijest o upisu u prvi razred osnovne škole

    Obavijest o upisu u prvi razred osnovne škole

    Tuesday, 02 June 2020 08:33
  • „Budi čuvar našeg sutra“

    „Budi čuvar našeg sutra“

    Saturday, 30 May 2020 17:50
  • Bajramska čestitka

    Bajramska čestitka

    Friday, 22 May 2020 13:59
  • Direktor JU OŠ “Suljo Čilić, mr. sc. Edin Idrizović: Prije svega, vodimo računa o psihičkom i fizičkom zdravlju učenika

    Direktor JU OŠ “Suljo Čilić, mr. sc. Edin Idrizović: Prije svega, vodimo računa o psihičkom i...

    Monday, 18 May 2020 16:36
  • Takmičenje za najbolje likovne radove

    Takmičenje za najbolje likovne radove

    Wednesday, 13 May 2020 09:27
  • ČESTITKA DAN ŠKOLE

    ČESTITKA DAN ŠKOLE

    Friday, 08 May 2020 15:12

Nagrade za dječije ponašanje

 

Nagrade su najsnažnija sredstva  koja pomažu djeci da nauče kako da se prikladno ponašaju. Nagrade utiču da djeca stvore pozitivnu predstavu o sebi i daju im do znanja šta vam se sviđa u njihovom ponašanju. Djeca će učiniti više da bi dobila nagradu nego što će odbiti da učine nešto iz straha od kazne. Nagrade su veoma snažne za motivaciju djece. Koristite sljedeće vrste nagrada da pomognete djeci da se osjećaju bolje u svojoj koži i da se nauče prikladnom ponašanju.

 

Pohvala  

            

     Pohvala je najveća nagrada koju dijete, kao i bilo ko drugi, može dobiti. Pohvalite ih za ono što jesu „volim te, ti si tako divna kćerka“ i za ono što rade „stvarno si dobro oprao auto, dobro si se potrudila da zašiješ dugme na košulji“ dva ili tri puta dnevno. Ne zaboravite – pohvaljujte sami sebe svakog dana.

 

Nježni dodir

 

      Postoje tri vrste dodira – bolni, zastrašujući i nježni. Svako od nas posjeduje historiju ličnih dodira koja uključuje sva tri tipa dodira. Nježni zagrljaji, češkanje leđa, nježno tapšanje po leđima sa nježnim ljuljanjem su pozitivni tipovi nježnog dodira. Svi žele priznanje. Nježni dodir je lijep način da pokažete djeci da ih cijenite. Koristite nježni dodir sa pohvalom. Zajedno čine snažnu kombinaciju.

 

Privilegije

 

    Privilegije su odlične nagrade za djecu. Privilegija može biti dodatno gledanje televizije, kasnije lijeganje u krevet nego obično, čitanje više priča pred spavanje ili neke druge aktivnosti u kojima vaša djeca uživaju. Privilegije nikad ne smiju biti osnovne potrebe koje dijete ima kao npr. stimulacija, vrijeme sa roditeljima, osjećaj sigurnosti, ljubavi ili povjerenja.

 

Stvari

   Neki roditelji vole da nagrađuju svoju djecu različitim stvarima kao dodatak pohvali i dodiru. Te stvari mogu biti bilo šta od sličica do igračaka. Saznajte što vaše dijete voli i ponekad ga nagradite time.        

 

 

 

 

 

                                   Vrste kazne

 

Postoje četiri vrste kazne prikladne za djecu u dobi od 2 i po do 5 godina.

Ukidanje privilegije

Zabrana izlaska

Roditeljsko razočarenje

„Time out“ (ćošak)

 

 

 Pravila moraju biti jasna i dosljedna

 

     Bez jasnih i dosljednih pravila nema ni pravedne kazne. Ako igrači ne znaju pravila igre, ili ako se pravila mijenjaju svake sedmice, bit će nemoguće da igrači znaju šta je dozvoljeno a šta nije. Bez znanja o ovom, kažnjeni igrači bi bili ljuti i ogorčeni na sudiju.

Isto je i kod kuće. Roditelji očekuju da se njihova djeca ponašaju u skladu sa prihvatljivim ponašanjem. Ipak, da bi se ponašali na način koji oni smatraju prihvatljivim, djeca moraju znati pravila – šta je prihvatljivo a šta nije.

 

 

 Kazna mora biti trenutna, dosljedno primjenljiva i nenasilna.

 

Kada su djeca upoznata sa pravilima, kršenje istih mora se riješiti na trenutan, dosljedan i nenasilan način. Postoje tri ključna faktora koja osiguravaju pravednu i efikasnu kaznu:

1.     vrijeme prošlo od dječijeg ponašanja do trenutka kazne

2.     dosljednost u provođenju pravila

3.     pravedan i nenasilan način kažnjavanja djeteta

 

 

Vrijeme

 

Kako bi bila što djelotvornija, kazna treba nastupiti odmah po djetetovom nedoličnom ponašanju. Kratak vremenski razmak pomaže djeci da razumiju odnos/vezu između nedoličnog ponašanja i kazne. Nije dobro dopustiti da prođe dosta vremena od trenutka nedoličnog ponašanja i kazne jer tada djeca mogu biti zbunjena i ne sjećati se razloga zbog kojih ih se sada kažnjava.

 

Dosljednost

 

Kako bi se broj dječijih ispada sveo na minimum, djecu treba kazniti svaki put kada takvo ponašanje nastupi. Ako pak djecu kažnjavamo samo povremeno ona će biti zbunjena, mogu postati manipulativna i često će kažnjavanje smatrati nepravednim. Dosljedno provođenje nenasilne kazne svaki put kada nastupi djetetovo nedolično ponašanje je ključ uspjeha ka dječijem razumijevanju onoga što je prihvatljivo, a što ne.

 

Nenasilna kazna

 

Način na koji se dijete kažnjava je jednako važan kao i vrsta kazne koja se upotrebljava. Osnovno je stvoriti kućnu atmosferu sa jasnim i dosljednim posljedicama za neodgovarajuće ponašanje. Kad takva atmosfera postoji, onda u slučaju povrede pravila i normi kazna nastupa kao logična posljedica ponašanja i može se posmatrati od strane od strane sviju kao pravedna. Udaranje, vikanje, prijetnja i omalovažavanje djece su prakse koje smatramo nasilnim. One ukazuju djeci da nisu dobra, prije nego da njihovo ponašanje nije prihvatljivo.

 

 

 

Kažnjavanje kao posljedica ponašanja

 

1.     Kažnjavanje bi trebalo uslijediti odmah nakon kršenja pravila.

        Kažnjavati dijete (ili bilo kog drugog), nekoliko sati ili dana nakon            što se prekršaj dogodio, nije preporučljivo.

2.     Kažnjavanje se ne bi trebalo koncentrisati na osobu, nego na ponašanje.

Ponašanje je neprimjereno, loše,pogrešno,...- nisu ljudi. Mi želimo da se djeca, omladina, i odrasli osjećaju kao pobjednici, a ne kao gubitnici.

3.     Udaranje, deranje, i prijetnja su metode kažnjavanja ljudi, a ne ponašanja.

Ljudi koje kažnjavamo na ove načine ne mogu razviti samopoštovanje i slika koju stvaraju o sebi obično je negativna.

          Kažnjavanje mora biti fer, i uvijek mora biti povezano sa ponašanjem.

Fer podrazumijeva kaznu koje nije pretjerana i koja ne traje dugo.

4.     Kažnjavanje uvijek mora biti u skladu sa porodičnim pravilima i vrijednostima.

5.     Vrsta kazne mora odgovarati vrsti neprimjerenog ponašanja.

Zabraniti sljedeći izlazak zbog nedolaženja u dogovoreno vrijeme je kazna koja odgovara vrsti prekršaja. Ukoliko dijete slomi vrijedan predmet u kući, kazna zabrane izlaska bi bila neodgovarajuća. Za takav prekršaj bilo bi prihvatljivije tražiti da se slomljena stvar zamijeni ili da dijete plati.

 

 

            Umjesto kazne

 

Pokušajte izraziti svoja osjećanja jasno, bez napadanja karaktera.

"Ljut sam, jer je moja nova pila ostavljena napolju da zahrđa na kiši.“

 

Izrazite svoja očekivanja.

 

„Očekujem da će mi alat biti vraćen nakon što je posuđen.“

 

Pokažite djetetu kako da nadoknadi štetu.

 

„Ovoj pili je potrebno malo željezne vune i puno rada.“

 

Ponudite djetetu izbor.

„Možeš posuditi moj alat i vratiti ga ili više nećeš imati priliku da ga koristiš. Izbor je tvoj.“

 

Preduzmite akciju.

Dijete:      Zašto je kutija sa alatom zaključana?

Otac:         Ti mi reci.

 

Rješenje problema.

 

„Šta možemo da uradimo da bi ti mogao koristiti moj alat kada ti treba, a da je budem siguran da će biti tu kada meni treba?“

 

 

Kako djeluju izbori i posljedice?

 

       Izbori i posljedice osposobljavaju djecu, koja razlikuju dobro od lošeg, da preuzmu odgovornost za svoje ponašanje. Jednostavno govoreći, djeca izabiru da se ponašaju na određeni način na osnovu očekivanih posljedica svoga ponašanja. Posljedice njihovog ponašanja jako utiču na to da li će se oni tako ponašati ili ne.

 

Prirodne i logičke posljedice

 

     Postoje dvije vrste posljedica na svako ponašanje: prirodne i logičke posljedice. Ove posljedice mogu biti ili prijatne ili neprijatne.

Prirodne posljedice se ne mogu izgraditi ili planirati, one se dese prirodnim tokom događaja. Npr. dijete koje bosonogo hoda vrućim trotoarom će imati dva vrela stopala. Igranje sa šibicama može rezultirati izgorenim prstima. Dijete koje jede dosta slatkiša i ne pere zube će vjerovatno završiti sa ustima punim šupljina. Niko ih ne mora planirati.

Logičke posljedice su, s druge strane, planirane ili urođene posljedice. Logičke ili planirane posljedice uvode roditelji kao način pomaganja djeci da se nauče odgovarajućem i poželjnom ponašanju. Postoje tri logičke posljedice koje roditelji često koriste:

 

1.     gubitak privilegije,

2.     „ćošak“

3.     nadoknada.

 

     Gubitak privilegije se može koristiti kada naša djeca krše porodična pravila, odbijaju da slušaju odgovarajuće zahtjeve roditelja, ili pogrešno primjenjuju objekte kao igračke, kasetofone ili igrice. Oni mogu izgubiti privilegiju igranja sa izvjesnim igračkama za dan ili dva; privilegiju gledanja televizije jedno veče, ili privilegiju izlaska naveče.

„Ćošak“ je djelotvorniji kao posljedica sa djecom predškolskog i školskog uzrasta nego sa dojenčadi i adolescentima. Sjedenje djece u mirnom ćošku pet minuta je posljedica za neadekvatno ponašanje.

Nadoknada, uglavnom, znači da djeca moraju popraviti nešto što su učinili. Npr. ako dijete nešto namjerno razbije, roditelj može tražiti od njega da“plati“ razbijenu stvar. Ovo plaćanje može značiti uzimanje novca iz dječije kasice, obavljanje dodatnih poslova oko kuće, ili zamjenjivanje razbijene stvari. Nadoknada je djelotvorna posljedica kod adolescenata.

Spomenute posljedice su uglavnom kazne za neumjesno ponašanje djece. Logičke posljedice, međutim ne moraju uvijek biti neugodne. Nagrade su takođe logičke posljedice za primjereno ponašanje. Npr. kada djeca završe svoje kućne obaveze, zaslužuju da dobiju svoj džeparac. Posebna slavlja, posebno vrijeme sa mamom ili babom (tatom), ili dopuštenje da dijete ostane budno dodatnih pola sata mogu takođe biti pozitivne logičke posljedice.

 

 

 

 

Učenje kroz izbore i posljedice

 

„Odluka i posljedica“ je izuzetno važan snažan model poučavanja za roditelje koji žele pomoći svojoj djeci da se nauče lijepom ponašanju, naročito logičkim posljedicama, jer roditelji imaju veliku kontrolu nad njima. Kada dijete shvati da će određeno ponašanje za posljedicu imati ili nagradu ili kaznu, ono odlučuje da li će se ponašati na određeni način ili ne. Ako je logička posljedica ponašanja neugodna, kao kazna sljedeće večeri usljed nepoštivanja određenog vremena izlaska, dijete neće ostati duže od tog vremena, pogotovo ako ima nešto planirano sljedeće večeri.

Shodno tome, dijete donosi odluku baziranu na poznavanju posljedice koja stoji iza određene vrste ponašanja.

 

 

 

                         Kritika

 

       Kada kritikujemo nekoga, ne samo da mu govorimo šta je uradio pogrešno, nego mu ujedno govorimo da je on nekompletna ili čak loša osoba. Postoji mnogo elemenata koji ukazuju na to da je pogrešno kritikovati. Ovo su samo neke:

Kritika boli. Naravno da boli. To je kao da ste nekoga snažno ošamarili riječima.

Kritika uništava. Kritika nikada ne utiče pozitivno na ljude kojima je upućena, ona ih uništava.

Kritika prebacuje krivnje. Nitko ne voli da ga se okrivljuje za ono što je uradio, bez obzira koliko godina ta osoba ima. Kada nekoga konstantno kritikujete, vi mu ne govorite šta i kako treba uraditi. Vi se na taj način fokusirate jedino na lošu stranu.

Kritika zatvara ljude. Oni oko sebe grade odbrambeni štit. Ne rade ništa, ne govore ništa, i na kraju krajeva ne čuju ništa. Bar ne ono što vi govorite. Tinejdžeri naročito “isključe“ roditelje kada ih ovi kritikuju.

 

Kritika podstiče ljutnju. Neki ljudi reaguju na kritiku tako što postaju ljuti i počinju se svađati.

hostgator coupon 75 off

Kontakt forma

    •  Adresa:
      Komune Vejle br. 28
      88420 Jablanica
      Bosna i Hercegovina
    •   Broj Telefona / Fax:  036/750-240
    •   E-mail:  os.cilic@bih.net.ba

Google Karte

4.png3.png7.png1.png5.png6.png
Danas236
Jučer766
Sedmica236
Mjesec4310
Ukupno437156

21
Online

Designed by Adis